Pieteikties
lv
A320 avārijas nosēšanās uz Hadsona
18.12.2022 (00:00)

Reiss AWE 1549 izlidoja no Ņujorkas plkst. 15:24 EST. 90 sekundes pēc pacelšanās (plkst. 15:25:30) balss ierakstītājs fiksēja GKK (gaisa kuģa komandiera) piezīmi par sadursmi ar putnu. Pēc sekundes tika ierakstītas triecienu skaņas un abu dzinēju skaņas strauji izzuda. Lidmašīnai pirms sadursmes ar melnajām zosīm izdevās sasniegt 975 metru augstumu. 15:27:28 GKK deva avārijas signālu un informēja gaisa satiksmes dispečeru par lidmašīnas sadursmi ar putnu baru, kā rezultātā tika sabojāti abi dzinēji. Pēc tam abu dzinēju vilces spēka zudumu apstiprināja arī abu lidojuma reģistratoru ierakstu sākotnējā analīze. Pilotiem izdevās pagriezt lidmašīnu, kura lidoja uz ziemeļiem - uz dienvidiem, noslīdēt pāri Hadzonas upei, neietriecoties Džordža Vašingtona tiltā, un plkst. 15:30:43 EST nosēdināt AWE ūdenī 1549 pretī Manhetenas 48. ielai, neiznīcinot smagu ar degvielu darbināmu lidmašīnu. Galīgā nosēšanās notika 42. ielas priekšā. Kopumā lidmašīna noturējās gaisā (no pacelšanās līdz nosēšanās) aptuveni 7 minūtes. Pēc nosēšanās laineris palika uz ūdens virsmas, un pasažieri pa abām avārijas izejām izkāpa uz abiem lidmašīnas spārniem. Visus 150 pasažierus izglāba prāmji un laivas kas pietuvojās lidmašīnai pēc dažām nosēšanās minūtēm (viens no prāmju krustojumiem starp Manhetenu un Ņūdžersiju atradās netālu no izšļakstīšanās vietas).